PR: Hvordan sød det er!

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 800 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
PR: Hvordan sød det er!
Pr mål og strategi giver mening; meddelelsen er overbevisende og overbevisende; kommunikation taktik er aggressiv og målrettet. Ja!!
For dem af os i public relations, hvordan sød det er når medlemmer af en vigtig målgruppe synes at forstå, hvorfor rygtet var galt og hvad de mente om organisationen er simpelthen ikke sandt.
Mens glad for resultatet kan blive din, herunder de uundgåelige forbedringer i funktionsmåden, sker det ikke bare. Og især før nogen i organisationen selv anerkender betydningen af at gøre noget om, hvad disse centrale publikum mener om dig.
Når denne epiphany opstà ¥ r, er det normalt fordi target publikum opfattelser har ført til adfærd, der bare gør ondt for meget.
Hvorfor vente? Få fat i din målgruppe nu, før de gør skade og muligvis påvirker overlevelsen af din organisation.
Og jeg taler om skader såsom udsigter, der beslutter ikke at gøre noget med dig; eksisterende kunder, der stopper gøre forretninger med dig eller samfundsledere, der mister troen på organisationens værdi til deres vælgere.
Det er ikke værd at ignorere begynder en aggressiv pr indsats et minut længere.
Start ved at liste disse to eller tre eksterne målgrupper hvis adfærd kan ødelægge din dag. Lad os tage den øverst på listen og se hvordan vi kan få organiseret til at ændre opfattelsen af medlemmer af gruppen og dermed deres adfærd.
Se at forbedre opfattelser, hvis du ikke ved hvordan centrale publikum medlemmer i øjeblikket kan ikke se dig og din organisation. Få derude og interagere med dem. Stille spørgsmål som “Hvad synes du om vores organisation?” Du skal Vær på vagt til faktuelle fejl i deres svar samt unøjagtigheder, der skal korrigeres. Og ikke overse misforståelser eller rygter, der er bare plain forkert.
Nu er du i stand til at sætte en korrigerende pr mål. Og sørg for det nuller på et bestemt problem. For eksempel, skyde ned rygtet. Eller præcisere denne misforståelse. Eller korrigere denne unøjagtighed.
Her, kommer du til tre gafler i vejen til en brugbar strategi, der vil vise dig hvordan du får din pr mål. Når det kommer til at ændre mening (holdninger), du har kun tre tilgængelige indstillinger: skabe mening hvor der kan være ingen; ændre eksisterende udtalelse, eller styrke den.
Vælge en, der tydeligvis er påkrævet af pr mål du har valgt.
Nu kommer vi til virkelige arbejde, skal forbereder det overbevisende og overbevisende budskab, du ændre opfattelser, og dermed adfærd i din retning. For eksempel, hvis medlemmer af din målgruppe er overbevist om, at du faktisk tilbyde kvalitet og service i stedet for den ringere service tror de, du giver, deres adfærd vil signalere ændring, når de begynder at handle hos jer igen.
Men dit budskab skal ikke kun være overbevisende og overbevisende, det skal være let at forstå, helt faktuelle og selvfølgelig sandfærdige i alle detaljer. Det er den eneste måde din besked vil være troværdigt nok til at ændre opfattelse.
Er der uenighed om, hvordan du får dit budskab til øjne og ører af medlemmer af din vigtigste målgruppe? Egentlig ikke fordi der er så mange kommunikation taktik “mund soldater” tilgængelig til at bære dette budskab til dig. De spænder fra broderlige club taler, avis og radio interviews og awards ceremonier til brochurer, face-to-face møder, plain gamle emails og snesevis af andre.
Når du brand kommunikation taktik pistol, og give det flere uger for at synke, skal du vende tilbage til overvågning, hvad medlemmerne af dine vigtigste målgruppe er nu tænker om dig. Og det betyder flere spørgsmål.
Hvis du ikke gør det, vil du aldrig vide for visse hvis din pr indsats gør nogen fremskridt.
Du skal bruge de samme spørgsmål, som du gjorde for din første informationsindsamling session. Forskellen er nu dit mål: har opfattelser blevet ændret i din retning, for hvis det er tilfældet, en ændring i adfærd ikke kan være langt bagefter?
Og så din pr mål og strategi vil give mening; din besked vil være overbevisende og overbevisende, og din kommunikation taktik vil være aggressiv og målrettet.
En sikker vej til pr succes.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *