Flyt vigtige målgrupper til handlinger, du vil

Hvordan?
Prøv en blueprint sådan: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Det synes besværet værd, når du får resultater som friske forslag til strategiske alliancer og joint ventures; udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; Velkommen afvisninger i show room besøg; medlemskab programmer på fremmarch; Gæsterne begynder at foretage gentagne køb; samfundsledere begynder at søge dig ud; kapital givere eller angive kilder begynder at se din måde, og selv politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association Fællesskaber.
Men vindere trække ikke det ud af sig selv. Først skal finde de ud hvem blandt deres vigtige udenfor publikum opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre virkeliggørelsen af deres mål. Derefter liste de dem efter hvor alvorlig deres opførsel påvirker deres organisation.
Næste tager de skridt til at lære præcis hvordan de fleste medlemmer af deres nøgle uden for publikum tænker på deres organisation. Og af den måde, de gør visse deres hele PR team køber ind i den afgørende betydning af at vide med sikkerhed hvordan deres eksterne målgrupper opfatter deres operationer, produkter eller tjenester. Og de grave dybt for at sikre, at de virkelig acceptere den realitet, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan skade din operation.
Når det er tid til at aktivere PR blueprint, overvåge og indsamle opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste publikum. Stille spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Ikke så i øvrigt er din PR folk allerede indenfor den opfattelse og adfærd, så de kan være af reel brug for denne udtalelse, overvågning af projektet. Professionel undersøgelse virksomheder kan blive bragt at håndtere udtalelse overvågning akkord, men der kan være et dyrt foretagende. Men uanset om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma, der spørger spørgsmål, dit mål er at identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder og misforståelser.
Her, Spørg dig selv, hvilke af de ovennævnte aberration er alvorlig nok til at blive din korrigerende pr mål? Afklare misforståelse? Spike rygtet? Rette den falske antagelse? Lave disse unøjagtigheder? Eller endnu en offensiv opfattelse, der kan føre til negative resultater?
Når du sætter fast din pr mål, kan du forsikre, du vil opnå det ved at vælge den rigtige strategi fra de tre valgmuligheder til rådighed for dig. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Især vigtigt at din nye strategi naturligt komplimenter din nye pr mål.
Hvordan vil din besked beskæftige sig med den ulovlige opfattelse når du behandler dit centrale interessenter publikum til at hjælpe med at overtale dem til din måde at tænke?
Identificere din bedste skrivning talent for at forberede beskeden, fordi han/hun skal sætte sammen nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
Nu er det tid for hurtig brand kommunikation taktik til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Gør sikker på, at den taktik, du vælger har en rekord for at nå folk som dit publikum, du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre.
Naturligvis, påvirker hvordan man kommunikerer ofte troværdighed i meddelelsen, så du måtte ønske at levere det i små getogethers som møder og præsentationer og ikke gennem en højere profil media meddelelse.
Det vil snart være tid til at vise tegn på fremskridt. Og der vil kalde for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Ansættelse af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark session, vil du nu se nøje for tegn at den fejlende opfattelse ændres i din retning. Selvfølgelig kan du altid fremskynde programmet ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
På dagens afslutning, de ledere, som det er stilet til, også ved denne vigtige sandhed: de har brug for en aggressiv blueprint som denne, der vil levere adfærdsændring blandt deres vigtigste udenfor publikum fører direkte til at nå deres ledelsesmæssige mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 900 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *